Ved å klikke på "Godkjenn alle informasjonskapsler" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringstiltakene våre. Se vår Personvernerklæring for mer informasjon.
Fra leverandørsiden gir Orixe plattformen fordeler både med at kommunikasjonen med kjøper blir mer effektiv, og prosessene knyttet til godkjenning går raskere. Vi gir dine leverandører gratis tilgang til funksjonene de behøver for å gjøre arbeidet ditt enklere, som å svare på revisjoner eller spørreskjemaet til Orixe Sustainability. Når du implementerer Orixe blir prosessen med leverandørgodkjenning så enkel som mulig, som gir tidsbesparelser for dine leverandører.
Smarte revisjoner
Orixe Audit gir deg tilgang på et verktøy for smarte digitale revisjoner. Dette kan brukes til å utføre leverandørgodkjenning, eller off-site audits. For å gjøre dette så effektivt og enkelt som mulig for leverandører har vi langt inn muligheten til å vise eller skjule spesifikke spørsmål underveis, basert på leverandørens svar. Dette gir mer effektive revisjoner, ettersom leverandører behøver kun svare på et minimum av spørsmål. Dersom de svarer at de har ISO45001 sertifisering, og legger ved denne som en opplasting, så er det oppfølgingsspørsmål de ikke behøver å bli stilt, noe som strømlinjeformer hele prosessen.
Med Orixe Trace må informasjonen om en vare, komponent, eller produkt, som skal sendes registreres på et tidspunkt. Ved å bruke åpne API-nøkler, kan vi enkelt integrere Orixe med de fleste ERP-systemer, noe som gjør at enten du, eller leverandøren din, lett kan eksportere all nødvendig produktinformasjon fra ERP-systemet og til Orixe Trace. Dette gjør at man unngår dobbelt opp med jobb, og forhindrer at leverandører må bruke mer tid enn normalt.
Enkel registrering
Det kunne ikke vært lettere å få leverandørene sine til å bruke Orixe. Det eneste du behøver er å sende dem en invitasjon på e-post med en invitasjonslenke generert av Orixe. Når du skal sende ut en revisjon, eller registrere en ny transaksjon i Trace, kan du enkelt klikke på en knapp som automatisk oppretter en slik mail. Du sender den enkelt til leverandøren, som kun behøver å registrere e-post og navn for å komme i gang. Leverandøren blir da automatisk sendt din revisjon eller koblet til din transaksjon.
Skjul sensitiv informasjon
Informasjonen som lagres i Orixe Trace følger med ordren, helt fra punktet i leverandørkjeden hvor informasjonen registreres. Forretningssensitiv informasjon skjules, men når man mottar en ordre kan man alltid spore hvilke land den har vært tidligere, opprinnelsesland, batch nummer, og all annen informasjon man har behov for om ordren. Dette gjør at du alltid kan verifisere relevant informasjon fra leverandørene dine, men både du og leverandørene kan fortsatt skjule forretningssensitive opplysninger for å unngå problemer.
Jeg bruker Orixe til å forsikre meg om at alle våre leverandører følger kvalitetsstandardene våre og til å forsikre meg om at vi bruker godkjente leverandører. Det er mindre tidskrevende for begge partier.
- Kristoffer, Logistikk
Man kan alltid forfalske ett stykke papir, men med denne blockchain teknologien er det mye vanskeligere. Forfalskning blir også mye mer synlig i leverandørskjeden. Å lure oss blir mye vanskeligere nå en enn det har vært tildligere.
- Julie, Quality assurance manager
Det er enkelt å bruke. Spesielt med knappen som gjør at man enkelt kan flytte informasjon fra Navision til Orixe.
- Kristoff, Lager
Leverandørgodkjenning går raskere med Orixe
Med Orixe Audit er det lett å forhåndsgodkjenne nye leverandører. Ved å lage et digitalt revisjonsskjema for leverandørgodkjenning, har man alltid en ferdig mal som kan sendes ut med kun et par tastetrykk. Skjemaet kan tilordnes en utløpsdato, slik at man alltid har kontroll på når godkjenningen av en leverandør utløper, og de må sjekkes på nytt. Dette gjør prosessen raskere, både for deg, og for leverandøren.